Čo neviete o cvikle


Ak ste sa aj vy dali na zdravý spôsob stravovania mali by ste do svojho denného menu zaradiť cviklu. Svojim zložením sa radí medzi superpotraviny – potraviny, ktoré sú pre ľudský organizmus výnimočne prospešné a dodajú mu veľké množstvo živín a látok.

shejk

Surová je najzdravšia.

Ak chcete z cvikly získať maximálne možné množstvo živín mali by ste ju konzumovať surovú. Tepelnou úpravou v nej všetky zdraviu prospešné látky zničíte.

Surová cvikla nemusí každému chutiť, ale ak si pripravíte smoothie nápoje, alebo ju odšťavíte a šťavu vypijete získate z nej všetky látky, ktoré obsahuje bez toho aby ste ich zničili.

Cviklu môžete pripraviť aj tepelnou úpravou, ale vyberte si ten najšetrnejší spôsob. Zabaľte ju do alobalu a upečte, alebo ju uvarte v pare. O pár živín sa síce ukrátite, ale zachová si ich oveľa viac než iným spôsobom prípravy.

Účinky na organizmus.

Cvikla obsahuje veľké množstvá vitamínu B1, B2, B3, B5, B6, B9 C a E, karotén, betakarotén a minerály ako horčík, kremík, železo, vápnik, fosfor, draslík a ďalšie. Vďaka tomu priaznivo vplýva na celkový organizmus


  • Znižuje cholesterol

  • Udržuje cievy pružné a pevné

  • Reguluje krvný tlak

  • Má antiseptické, antioxidačné a antibiotické účinky

  • Zlepšuje funkčnosť pečene, obličiek a srdca

  • Čistí krv, vplýva na tvorbu krvi

  • Detoxikuje a odvodňuje telo

  • Spomaľuje starnutie pleti, vyživuje pokožku, nechty a aj vlasy

  • Napomáha k chudnutiu.

řepa
Schudnite s cviklou.

Detoxikácia by mala byť prvým krokom ak sa pokúšate nejaké to kilo zhodiť. Očistou organizmu od škodlivých látok, toxínov a ťažkých kovov môžete zhodiť aj 2 – 3 kilá – áno, toľko škodlivín v nás môže byť. Cvikla má detoxikačné účinky. Vďaka jej konzumácii vyčistíte svoje telo a zlepšíte fungovanie lymfatického systému. Odvodňovacie účinky tejto potraviny vás zbavia opuchov a vody, ktorú váš organizmus zadržiava.

Čo neviete o cvikle
5 (100%)1